Online Marketing

Wat is online marketing?

Online marketing is het gebruik van webgebaseerde kanalen om een ​​boodschap over het merk, de producten of diensten van een bedrijf aan zijn potentiële klanten te verspreiden. De methoden en technieken die worden gebruikt voor online marketing omvatten e-mail, sociale media, display-advertenties, zoekmachineoptimalisatie (SEO), Google AdWords en meer. Het doel van marketing is om potentiële klanten te bereiken via de kanalen waar ze hun tijd besteden aan online lezen, zoeken, winkelen en socializen.

De wijdverbreide acceptatie van internet voor zakelijk en persoonlijk gebruik heeft geleid tot nieuwe kanalen voor reclame en marketing, waaronder de hierboven genoemde. Er zijn ook veel voordelen en uitdagingen die inherent zijn aan online marketing, die voornamelijk digitale media gebruikt om virtuele bezoekers aan te trekken, te binden en om te zetten in klanten.

Online marketing verschilt van traditionele marketing, die van oudsher media als print, billboard, televisie en radioreclame omvatte.

Voordat online marketingkanalen ontstonden, waren de kosten om producten of diensten op de markt te brengen vaak onbetaalbaar en traditioneel moeilijk te meten. Denk aan nationale tv-advertentiecampagnes, die worden gemeten via consumentenfocusgroepen om de mate van merkbekendheid te bepalen. Deze methoden zijn traditioneel niet geschikt voor gecontroleerde experimenten. Tegenwoordig kan iedereen met een online bedrijf (evenals de meeste offline bedrijven) deelnemen aan online marketing door een website te maken en campagnes voor klantenwerving op te zetten tegen weinig tot geen kosten. Die marketingproducten en -services hebben ook de mogelijkheid om te experimenteren met optimalisatie om de efficiëntie en ROI van hun campagnes te verfijnen.

Voordelen van online marketing

Een belangrijk voordeel van het gebruik van online kanalen voor de marketing van een bedrijf of product is de mogelijkheid om de impact van een bepaald kanaal te meten, evenals hoe bezoekers die via verschillende kanalen zijn verkregen, omgaan met een website of bestemmingspagina-ervaring. Van de bezoekers die converteren naar betalende klanten kan nader geanalyseerd worden welke kanalen het meest effectief zijn in het verwerven van waardevolle klanten.

Analytics voor web- of mobiele app-ervaringen kan helpen bij het bepalen van het volgende:

Welke online marketingkanalen het meest kosteneffectief zijn om klanten te werven, op basis van het conversiepercentage van bezoekers naar klanten en de kosten van die bezoekers.

Welke kanalen effectief zijn in het verwerven en stimuleren van een hogere levenslange waarde voor klanten, zoals e-mailmarketing, die herhalingsaankopen bij eerdere klanten stimuleert.

Welke cohorten klanten vertonen een sterk betrokkenheidsgedrag en een hoog potentieel voor upsells, zoals software of mobiele apps, die verwachten meer producten te verkopen aan klanten met een hoge betrokkenheid.

https://traineeship.startpalace.nl/

https://online-marketing.linktotaal.nl/

https://online-marketing.nationalebedrijfsinformatie.nl/

https://online-marketing.zoekvinden.nl/

https://online-marketing.pagina.nu/

https://online-marketing.startmee.nl/

https://online-marketing.links.nl/

https://marketing.linkexplorer.nl/

https://internet-marketing.linkkwartier.nl/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.